donderdag 12 december 2019

WAAROM ZIJN WE ZIEK? HOE WERKT ONS LICHAAM? ~ Licht-Healing - Healingcentrum

WAAROM ZIJN WE ZIEK? HOE WERKT ONS LICHAAM?

DOOR MARIEKE IN BLOG - 15 MEI 2019
IK BEN GEEN DOKTER. ALLE BLOGS ZIJN GEBASEERD OP EIGEN ERVARING.
ADVIES VOLGEN IS OP EIGEN RISICO.

Ik was vroeger, 2 jaar geleden, chronisch ziek. Volgens de dokters zou ik mijn hele leven medicatie moeten nemen om een degelijk leven te kunnen leven. Op een dag vroeg ik mezelf af, waarom zijn we ziek? Waarom zijn er zoveel mensen ziek? Waarom helpt medicatie mij niet om mij effectief te genezen?
Er moet toch een manier zijn om ons lichaam te genezen. Het kan niet dat ik geboren ben om mijn hele leven depressief én chronisch ziek te zijn.
We zijn niet geboren om ons hele leven ziek te zijn. Ziek zijn is niet onze natuurlijke staat. We zijn geboren om een taak te volbrengen, in perfecte gezondheid. Ziek zijn wil zeggen dat wij niet in balans zijn en volledig van ons pad zijn afgeweken.
Iemand die ziek is, is zichzelf verloren.

In dit artikel lees je waarom we zijn zijn, maar ook hoe je dat omdraait en weer gezond kan zijn. Want ik genas mijn hele lichaam op een dik jaar. En als ik dat kan, kan jij dat zeker.

WAAROM ZIJN WE ZIEK?

We zijn ziek omdat ons Lichaam, ons voertuig, geblokkeerd geraakt met emoties.
Alle emoties die jij niet loslaat, niet afweert – worden opgeslagen in jouw energetisch veld, jouw Aura als het ware.
En al die emoties, onverwerkte situaties, en de pijn en zorgen van anderen, zetten zich vast als blokkades in jouw energetisch veld. In eerste instantie zijn het kleine blokkades die geen schade aanrichten. Als jij je goed kan gronden en je reinigt jouw energie van tijd tot tijd, dan komen die blokkades wel los.
Maar het wordt ons niet geleerd om ons energieveld te reinigen, en dus stapelen we op en op en op. We nemen meer zorgen, meer verdriet, meer twijfel, meer pijn op onze schouders en we dragen het mee. Onze rugzak wordt zwaarder en groter tot een punt waar we hem niet meer kunnen dragen.
We worden ziek.
Als ik over ziekten spreek, spreek ik over alle fysieke ongemakken, fysieke pijn en allerlei ziekten. Een knie die pijn doet, een rug die krom staat, een schildklier die defect is, kanker, chronische ontstekingen en veel meer. Alles wat niet ‘normaal’ is voor jouw lichaam en jou ongemak bezorgd, valt onder de noemer ziekte.

HOE ZIEKTE ZICH MANIFESTEERT IN JOUW LICHAAM

Er zijn 3 grote oorzaken van een ziekte, naar mijn mening.

1 Vorige levens & levenscontracten

Een kind wordt geboren met een bepaalde aandoening. Het kind is blind, doof, hazenlip, autist, heeft een beperking.
Zoals ik al vaak zeg, niets gebeurt toevallig, alles heeft een reden.
Als een kind blind wordt geboren, kan de oorzaak in een vorig leven liggen. Het kind heeft, in vorige levens, anderen hun zicht afgenomen (hun stem, hun mening, hun visie, hun dromen) en nu moet het zelf ondergaan hoe het is om niet te kunnen ‘zien’. Je dient namelijk altijd beide kanten van een situatie te ondergaan. Je wil ervaren hoe het is om zowel dader als slachtoffer te zijn. Wat je doet, komt terug.
Ondanks dat je een geboren afwijking hebt, heb je nog steeds een les te leren. Je hebt nog steeds een pad te lopen, alleen heb je ervoor gekozen om dit met een handicap te doen. Dat wil zeggen dat je een zeer sterke Ziel bent, anders beperk je jezelf zo niet.
Een Ziel zal zich maar zo ver uitdagen als haalbaar wordt geacht. Je kan niet meer ellende naar je toe trekken dan dat jij aankan. Jouw Ziel weet heel goed waartoe het in staat is en wil zoveel mogelijk en zo extreem mogelijk leven om alle ervaringen op te doen.

2 Jouw eigen emoties & trauma

Van de dag dat jouw Ziel indaalde in jouw lichaam, vanaf dat moment ben jij beginnen ervaren als een Ziel met een lichaam.
Vanaf die dag heb jij ervaren hoe het is om te leven, binnen de omstandigheden die je zelf koos. Het spel van dualiteit begint.
Tussen 0 en 7 jaar nemen we alles dat we zien, ervaren en voelen aan als werkelijkheid. Misbruik, verslavingen, mishandeling, liefde, verlaten zijn, oorlog,… Dat wordt ons ‘normaal’, onze werkelijkheid – die we voor we geboren werden zelf kozen.
Vanaf ongeveer 7 jaar merken kinderen dat ze een ‘ik’ zijn en dat ze een echte persoon zijn die zelf keuzes kan maken. Ze trekken hun ogen open en kijken wat er rondom hen gebeurt. Waarom knuffelt de mama van hun vriendje hen wel en mijn mama mij niet? Waarom moet ik gezond eten en anderen krijgen elke dag fastfood? En waarom doet die jongen iedereen pijn, ik begrijp het niet?
Kinderen worden verward door al die tegengestelde signalen en begrijpen niet wat er gebeurd. Het is de bedoeling dat ze al die negatieve programmatie van hun kindertijd verwijderen en nieuwe liefdevolle gedachten in de plaats zetten. Maar dat wordt kinderen niet geleerd. Ze worden aan hun lot overgelaten in de maatschappij.
Elk kind heeft zijn eigen werkelijkheid, zijn eigen basis van wat juist en fout is – ontstaan voor zijn 7de levensjaar. En wat je bent, wat je gelooft, trek je naar je toe.
Een kind dat geen liefde kent in zijn gezin, trekt liefdeloze mensen naar zich toe. En in plaats van zijn negatieve programmatie te verwijderen (en liefde te installeren), wordt zijn programmatie versterkt. Kijk, ik kan alleen maar liefdeloze, profiterende mensen naar me toe trekken.
En dat doet pijn. Want in onze kern zijn wij Liefde en we zoeken naar Liefde in dit leven. Dat is 1 van onze doelen. Die pijn stapelt zich op in het lichaam van het kind.
Stel je voor dat niemand dat kind begeleidt naar zijn Innerlijke Reis, naar zijn Ziel. Dan wordt dat kind 30 jaar en is het volledig uitgeput, burn-out, zwaar ziek, chronisch vermoeid en is het diep ongelukkig.
Zijn lichaam is ziek en zijn Ziel is uitgeput. Het kind is zwaar ziek, zowel lichamelijk als geestelijk.

3 De pijn van anderen

Je hebt jouw eigen pijn, jouw verleden, jouw negatieve programmatie (gedachten) die jij meedraagt en die jou ziek maken. Daarnaast heb je ook de pijn, de zorgen, het leed van anderen dat jij meedraagt.
Als jij medelijden hebt met iemand zijn situatie, dan lijd je letterlijk mee met die persoon. Jij draagt een stuk van zijn lijden op jouw rug.
Als jij rouwt om het verlies van iemand, dan sta je jezelf in de weg. Als iemand overlijdt, dan dien je zijn leven te vieren. Maar wij staan stil bij het feit dat ONS leven te kort is en dat we moeten treuren om de dood van de andere. We treuren omdat we ons leven niet leven zoals wij dat gepland hebben en dat doet pijn. Die pijn draag je mee.
Als je de andere helpt zonder te vragen, als je meer doet dan zou moeten, dan sta je de andere niet toe om zijn verantwoordelijkheden te dragen. Jij neemt zijn pijn weg en doet jezelf pijn omdat jij jezelf hindert.
De negatieve woorden die anderen vertellen over jou, die draag je mee als messteken en wonden. De mening van anderen draag jij mee. De roddels, de achterklap, de snedige commentaren,… Dat alles draag jij mee, onbewust.
Waarom zijn we ziek? Wat wil mijn lichaam mij vertellen? Hoe kan ik mijn lichaam zelf genezen? Wat heeft mijn omgeving te maken met mijn ziekten? Dat en veel meer.

WAT KAN JE HIER TEGEN DOEN?

Ons lichaam kan zoveel pijn niet aan, het is er niet voor ontworpen.
Onze energie en ons lichaam is ontworpen om de negativiteit van anderen te verwerpen, los te laten, te laten afketsen van onze aura.
Maar al die pijn die wij al die jaren meedragen, heeft onze aura sterk verzwakt en zorgt ervoor dat er gaten ontstaan waardoor er nog meer negativiteit door kan komen.
Als jij een empaat, HSP, ADD, autist bent, dan is een verzwakte aura een groot probleem. Jij voelt al heel erg veel van de emoties van anderen, van nature. Als jij dan nog gaten in jouw aura hebt, dan komen die emoties 100x sterker binnen en weet je niet meer wie jij bent. Je komt in een neerwaartse spiraal terecht. Want hoe meer van de emoties van anderen dat jij in jou opneemt, hoe zwakker jij wordt en jouw aura takelt meer en meer af, waardoor er nog meer negativiteit binnen komt.
En dat maakt jou zieker en zieker.
Er is gelukkig wel een oplossing. In plaats van een pleister op de wonde te kleven, ga naar de oorzaak van de wonde. Zoek de oorzaak van jouw pijn.
Als jij de oorzaak van jouw pijn vindt, dan kan je de oorzaak wegnemen en is de pijn ook weg. Permanent.
Dat noemen we de Innerlijke Reis. En hoe verder jij op jouw Innerlijke Reis komt, hoe meer jij naar jouw Ziel toe reist, hoe sneller jij jouw lichaam kan genezen.
Wie op zijn Innerlijke Reis wandelt, ontdoet zich van al die negatieve programmatie van zijn kindertijd, je ontdoet je van jouw kind trauma. En daardoor kan jij een gezonder lichaam manifesteren en een gezondere werkelijkheid waarin jij leeft vanuit Overvloed.
Liefde, geluk, vreugde, lachen, gezondheid, geld, vriendelijkheid, dankbaarheid en zoveel meer is wie jij bent. Dat is jouw natuurlijke staat. Jij bent niet jouw zieke lichaam. Jouw zieke lichaam wil jou enkel vertellen dat jij veel te veel negatieve programmatie in jouw onderbewuste hebt. Wat jij denkt dat juist is, is dat niet. Je weet dat en daarom ben je ziek.
Waarom zijn we ziek? Omdat ons lichaam een boodschap heeft voor ons. Ons lichaam vertelt ons, toont ons, wat er mis is in ons denken.

ELKE PIJN HEEFT EEN OORZAAK.

Tijdens het begin van mijn Innerlijke Reis (het eerste jaar) leerde ik dat bepaalde ziekten een bepaalde oorsprong hebben.
Mijn schildklier werkte niet goed, ik nam dagelijkse medicatie. De schildklier is verbonden met de keelchakra en deze staat symbool voor het spreken van mijn waarheid. En die is tweeledig. Ik kan eerlijk zijn tegen mezelf (grenzen stellen, nee zeggen, mijn mening uitspreken,..) en ik kan eerlijk zijn tegen anderen (geen masker meer opzetten, durven uitkomen voor mijn mening, niet meegaan in de spelletjes van anderen, mijn ik verdedigen, of gewoonweg zwijgen en niet meegaan in discussies).
Hoe meer ik opkwam voor mijn mening, hoe meer ik MIJN waarheid verkondigde, hoe beter het ging met mijn schildklier. En op een dag vertelde ik in volle zaal in een microfoon wat mijn Zielsmissie is, en op dat moment voelde ik die blokkade openbarsten. Maanden heb ik mij voorbereid (onbewust) op dat moment en toen was het goed.
Sinds die dag heb ik geen medicatie meer ingenomen. Soms heb ik nog een beetje pijn, maar dan weet ik dat er een nieuwe laag van mijn pijn moet worden weggewerkt. Mijn waarheid moet dieper verkondigd worden. En dan doe ik dat ook. De pijn gaat dan instant weg.
Hetzelfde met kniepijn. Kniepijn kan bij mij plots opkomen en mij letterlijk verlammen. Dat wil zeggen dat ik mezelf in de weg sta, dat ik woedend agressief ben omwille van de situatie waarin ik mezelf heb gebracht en dat het dringend tijd is om een nieuwe stap naar een betere werkelijkheid te zetten. Ik moet een angst overwinnen en kiezen voor een beter leven. Ik moet een stap zetten in plaats van mezelf te blokkeren. Als ik verlamd ben door kniepijn, wil het zeggen dat ik verlamd ben door angst om vooruit te gaan.
Ga op zoek naar de oorzaak van jouw pijn. Wat moet jij veranderen in jouw leven?
  • Zeg meer nee tegen anderen
  • Neem meer tijd voor jezelf (boek lezen, wandelen, stilte, langer slapen, massage, warm zoutbad,..)
  • Wees trotser op jezelf en stop met twijfelen
  • Wat wil jij bereiken in jouw leven? Wie wil jij zijn?
  • Wat maakt jou gelukkig? Doe daar meer van.
  • Wat maakt jou ongelukkig, stop daarmee.
  • Trek je niets aan van de mening van een ander.
  • Stop met anderen te redden, je verdrinkt zelf.
  • Hou van jezelf
  • Jij bent genoeg, overtuig jezelf dat je genoeg bent.
  • Stop met alles te overdenken en geloof in jouw gevoel
  • Kijk minder tv, lees minder kranten en wees creatiever
  • Ga meer wandelen en wroeten in de natuur
  • Neem meer tijd voor jouw kinderen.
  • Ben je ziek? Blijf thuis en neem rust.
  • Leg jouw focus op ervaringen en herinneringen en stop met materiële zaken te willen.
  • Groter en beter, wat ben je daar mee? Voel met jouw hart, dat vult jouw leegte op.
  • Als jij je leeg voelt, doe dan iets met jouw hart zodat je jezelf kan vullen.
  • Start een dagboek van dankbaarheid.
  • Glimlach meer.
Als je meer voor jezelf doet, en je jezelf minder opoffert voor een ander, dan gaan die gaten in jouw aura stilletjes aan weer toegroeien. Leef vanuit jouw hart en op een dag kan je om boodschappen zonder dat je uitgeput geraakt. Op een dag zal je ontwaken en denken, goh, mijn leven is best oké. En vanaf die dag zal alles anders zijn.
Waarom zijn we ziek? Welke energetische oorsprong heeft onze ziekte? Als je de oorzaak wegneemt (in jouw emoties) dan kan de ziekte niet meer bestaan. Lees er alles over in dit artikel.
WAAROM ZIJN WE ZIEK – EEN HULPMIDDEL.
Nadat ik mijn lichaam genas op mijn eigen manier en ik leerde hoe ons lichaam werkt, kwam er een boek op mijn pad dat exact dat verwoord wat ik leerde tijdens dat jaar.
De Sleutel tot Zelf-Bevrijding van Chrisiane Beerlandt, beschrijft 1300 pijnen, ziekten en ongemakken die we dagelijks kunnen ervaren. Ze beschrijft het waarom van een pijn, de psychologische oorzaak en wat je kan doen om door de pijn te breken (de blokkade op te lossen).
Als jij echt vooruit wil in jouw leven, jouw Innerlijke Reis serieus neemt en grote vooruitgang wil zien, dan is dit boek een must have.
Het is het enige boek dat op mijn keukentafel ligt en ik werk er dagelijks mee.
Waarom doet mijn duim plots pijn? Waarom mijn rechter pols en nooit mijn linkse? Waar komt dat oorsuizen vandaan en hoe los ik dat op? Mijn kind heeft buikpijn, waarom? Mijn kind valt veel op haar knieën, waarom?
Het is zo’n diepgaand boek en een absolute aanrader tijdens jouw Innerlijke Reis.
Koop het boek: De Sleutel tot Zelf-Bevrijding, van Christiane Beerlandt via Bol.com (deze link gaat naar de juiste versie, zorg dat je de nieuwste versie koopt met 1300 ziekten, de oude heeft er 1100)