dinsdag 24 december 2019

Niet klein en grappig, Maar Groots en Dapper ~ Janneke


Niet klein en grappig
Maar Groots en Dapper


Terwijl Het Licht m'n zenuwstelsel onder
een intense druk zet, de vonken 
er soms zelfs van afvliegen :-) 

Voel ik een diepe koestering...een fluistering 
haast in me, die zegt :
het is goed, Je doet het goed!!

Het waarnemen breid zich uit
en met een glimlach
zie ik soms " lichtjes" 
door de kamer gaan
In gedachte zeg ik dan;
"Ik zie julie wel hoor " :-)

Er zijn momenten van een diepe
verlatenheid
terwijl als ik van binnen
schouw en voel, 
er vrede is....
ja zelfs blijheid!!

Ik voel me gedragen door de Bron,
Het Goddelijke.
Het grote groeien naar Eenheid,
begint het eindpunt te bereiken.

De delen die nu nog samenkomen
zijn de kers op de taart, 
de extra versiering :D

Omzettingen, transformaties
de vele loslatingen
de pijn 
en het ongemak...
wat een weg!!

Alles op z'n kop
Vermoeid en leeg.
Van top tot teen Kristallijn
en Zielsgelukkig!

Janneke