zaterdag 9 mei 2020

~ Lichtflits ~


Wanneer verhalen niet verteld 
mogen worden omdat ze 
een andere kant belichten,
een andere visie tonen
en men dus niet wil dat jij
je eigen mening vormt,
maar liever heeft dat je
zonder nadenken dat slikt
wat je voor wordt gehouden.

Men liever heeft dat je dat doet
wat volgens hen goed is,
en niet wat volgens jou goed voelt.

Het kan je een enorme innerlijke strijd
opleveren, men zal het wel beter weten.
En wat is nou jouw goede gevoel.
Zeur niet zo en ga mee met de meute.

Men heeft liever blinde schapen dan
mensen die zelf nadenken en onderzoeken,
tot eigen conclusies komen en 
weloverwogen keuzes maken.
Dat weet ik mijn hele leven al.

Ik merk de afgelopen dagen
hoe verbaasd ik ben over het feit
dat die andere verhalen steeds
opnieuw verdwijnen.
Dat het me pakt en dat ik iedere
keer weer aan mezelf vraag
wat ik daar van vind.

Dat er alarmbellen afgaan,
en de vraag naar voren komt
waarom worden ze dan verwijderd ?
En wie doet dat ?

In mijn wereld heeft alles twee kanten,
en ik verplicht mezelf altijd om beide
kanten te onderzoeken en te voelen
hoe het zit met de frequentie van waarheid.
Mijn frequentie van waarheid.
Want wat waar is voor mij, kan ik voelen.

Ik was inderdaad tot de conclusie
gekomen dat de verhalen die een 
een andere visie gaven,
beter pasten bij mijn waarheid.
En mij inzichten gaven waardoor ik
beter begrijp wat er nu in de wereld
gebeurt en waarom ik steeds voelde
dat er iets niet klopt.

Inmiddels weet ik waar ik sta
na uitgebreid onderzoeken.
Ik ben meerdere keren bijna
van mijn stoel gevallen 
van verbazing, ongeloof 
en geschokt zijn.
De waarheid is niet altijd mooi
maar geeft duidelijk aan
waar je in kan gaan staan.
Waar je voor kan gaan staan.

Ik ben het gewend om anders
tegen de wereld aan te kijken.
Ik durf mijn eigen pad te volgen
en weet dat wanneer iets niet
goed voelt er voor mij iets niet klopt.
Dat kan en wil ik niet meer aan de
kant schuiven, dan zou ik niet meer
trouw zijn aan mezelf.

Alle verhalen zouden verteld moeten
worden, de mooie, de minder mooie,
de schokkende, de eerlijke.
En ik zet daarom ook iedere dag
de intentie dat de waarheid over
dat wat er nu in de wereld gebeurt
naar buiten zal komen.

Ik verwacht dat dat gaat gebeuren,
de energie en het licht doen volop hun werk 
samen met de vele intenties
van mensen over de hele wereld.

De verhalen zullen verteld worden
en men zal horen, zien en voelen
wat er echt gaande is.

Lichtflits