maandag 22 oktober 2018

Hoe de legendarische Apache Geronimo nog steeds vecht voor Vrijheid ~ Tessa Koop/Cosmic Woman

Hoe de legendarische Apache Geronimo

nog steeds vecht voor Vrijheid..

2018 © Tessa Koop/Cosmic Woman – deze versie WantToKnow.nl/be
x
Ik mag jullie de komende tijd deelgenoot maken van een bijzonder levensverhaal dat gaat over mijn verbinding met de sterren. Hoe ik word geleid door ‘daarboven’, over de onzichtbare WOIII die gaande is boven onze hoofden, over de tijd waarin we leven en waar we naar op weg zijn: het zijn van kosmische mensen met een kosmisch bewustzijn in een holografisch universum. Deze tijd gaat over het terugeisen van je kracht en jouw kosmisch erfgoed, over ware Vrijheid en het dragen van verantwoordelijkheid over elk aspect van je leven. Om zo – met jouw unieke imprint en levensmissie – bij te dragen aan een wereld in balans. Balans tussen mannelijke en vrouwelijke energie, van waaruit alles geboren wordt en van waaruit we weer magie in ons leven kunnen ervaren.



En ik kan mij geen andere website
voorstellen dan WantToKnow.nl/be waarop het gepubliceerd zou kunnen worden. Dat is niet alleen omdat Guido en ik deze website bijna tien jaar geleden samen met heel veel liefde, passie en toewijding hebben opgericht. Maar ook omdat ik als journalist uit de kweekvijver van PCM-Uitgevers kan zeggen dat de publieke, gecontroleerde media er sowieso niks mee zouden doen. Destijds voelde ik mij niet voor niets een vreemde eend in de bijt. ‘Goed nieuws was geen nieuws’ en ‘Nieuws achter het Nieuws’ riekt naar complottheorieën en daar waren en zijn krantenredacties wars van (logisch!).

Contact met 13 Grootmoeders..
Ik moet daarbij zeggen, toen ik zo’n acht jaar geleden stopte met schrijven voor wanttoknow, ik dacht dat ik het station van ‘conspiracy’ gepasseerd was.. Het was tijd om mijn wereld van binnenuit te veranderen, de verbinding met mijn Hogere Zelf te herstellen en mijn spirituele autobiografie Cosmic Woman te gaan schrijven.
Na een zweethutceremonie in 2011 kreeg ik vrij onverwacht telepathisch contact met een groepsenergie die zich de ‘13 Grootmoeders’ noemde. 13 wat?! Afgezien van een boek dat ik in mijn kast had staan wist ik niks van 13 Grootmoeders en had ik ook helemaal niks met indianen. ZO dacht ik.

Terug naar de sterren..
Wist ik veel dat ik eerst in het ritme van de natuur diende te komen, en van Aarde mijn Thuis diende te maken, vóórdat ik door de Kier in mijn Universum kon kruipen. Om zo meer te begrijpen van dat verlangen naar Huis, naar de sterren.
Van jongs af aan was dat verlangen en die heimwee vooral geworteld in een willen vluchten van hier. Aangezien ik er op zielsniveau voor heb gekozen hier te zijn, lag mijn focus op het verkeerde deel van het spectrum. Het sjamanisme, waarin de 13 Grootmoeders mij onderwezen, voelde echter wel als thuiskomen. Blijkt het sjamanisme veel raakvlakken te hebben met de levenslessen op de Pleiaden. En kwam ik via de Hoeders van de Aarde weer in contact met…

Er is geen wereld buiten ons..!
Waar zal ik eens beginnen? Want het is duidelijk dat mijn rol voor WTK nog niet is uitgespeeld en ik de komende tijd nog heel veel verhalen met jullie wil gaan delen. Verhalen die je helpen een ander, ruimer perspectief te ontwikkelen, zo je dat nog niet hebt en/of verbreden wilt. Zodat je anders naar jezelf en naar de misstanden in de wereld kunt gaan kijken. Een perspectief waarmee je jezelf kunt bevrijden van de tirannie die gaande is. Een tirannie die niet zozeer gaande is in de wereld buiten ons, maar IN onszelf.

De eerste illusie die we namelijk moeten doorprikken is dat er NIKS buiten jou bestaat.
Via het levensweb ben je met alles en iedereen verbonden.
Of zal ik eerst het verhaal delen van de legendarische Apacheleider Geronimo? Die mij via Guido een kristal gaf, zodat ik mezelf beter op hem (Geronimo) af kan stemmen. Waarmee feitelijk ook de link met WTK werd gemaakt, en ik dat op dat moment nog helemaal niet door had. Ik weet zeker dat dit de bedoeling is.. Hoe werkt dit dan allemaal?


Het verhaal van Geronimo



Het ‘elite’-gezelschap van ‘Skull & Bones’ van de Yale-universiteit. Op tafel ligt de geroofde schedel van Geronimo.. Het zegt alles over de ‘eerbied’ die deze club heeft voor leven-en-dood..!!
Toen ik Guido vorige week mijn eerste artikel voor WantToKnow doorstuurde, wees hij dit af! Het was te veel ‘vlees noch vis’ en te oppervlakkig. Jij als lezer hier op de site, bent immers wel wat gewend en deze lezers hoef ik niet meer met fluwelen handschoentjes aan te pakken. Direct na de ‘aanwijzing’, wist ik, voelde ik…

‘Hi lieve Guido net een heel mooi inzicht gekregen. Het is namelijk perfect dat het artikel niet klopte want ik kreeg net aangereikt dat ik het verhaal van Geronimo mag vertellen. Over zijn -door Prescott Bush ontvreemde- schedel en zijn strijd voor vrijheid vanachter de sluier..
En hoe ik met hem samenwerk om in het duister te kijken om zo de holografische manipulatie die gaande is te tonen. En hoe we van manipulatie naar inspiratie kunnen gaan. En….!!! Weet je nog dat JIJ mij zijn kristal gaf?! Dat zegt natuurlijk al alles over de connectie met WantToKnow.’

Als je de verbinding met je Hogere Zelf hebt hersteld, gaan ook andere energieën zich met jou bezighouden. We verruimen niet lukraak ons bewustzijn; daar liggen orde en harmonie aan ten grondslag. Een plan.

Mijnenveld van illusie..
Ook hoeven we niet in ons eentje rond te dobberen op deze planeet vol chaos. Vanachter de sluier wemelt het van het leven – we leven immers in een vibrational reality! – en ze staan te popelen zich vanuit hun frequentie met ons te verbinden. Met ons samen te werken, omdat ze veelal een veel ruimer perspectief hebben op wat er gaande is. En ons zo moeiteloos door het mijnenveld van de illusies kunnen leiden. Leiden met ‘ei’ dus… Want als je gaat van ALLEEN naar AL EEN, bekrachtig je jezelf, wordt vreugde de manier om te groeien en heb je allerlei tools om anders met tegenslagen om te gaan.



Wie was Geronimo?
Geronimo (1829-1909) was de beroemdste van alle Apacheleiders en de laatste grote indianenvoorman die zich gewapenderhand verzette tegen de kolonisering van Noord-Amerika door de blanken. Tussen 1870 en 1886 tijdens de ‘Apache-oorlogen’ wekte zijn naam aan beide zijden van de grens tussen de VS en Mexico angst, huiver en veel ontzag. Zijn reputatie van nietsontziende krijger maar ook van nobele wilde met een bijna onbreekbare wil tot vrijheid maakte Geronimo tot een mythische figuur. (Bron: Ik, Geronimo door S.M. Barrett)
Gerespecteerd medicijnman



Een boek over de verzwegen relatie van de native Americans met buitenaardsen laat zien, hoe verzwegen de buitenaardse realiteit feitelijk is..!!
Deze man dus. Wat ik al zei: ik heb nooit wat met Indianen gehad. Ik lonkte altijd meer naar de sterren. Terwijl het juist de inheemse volkeren zijn die zich altijd hun verbinding met de sterren herinnerden! Om drie redenen diende Geronimo zich in mijn even aan. Ten eerste om mij te helpen bij mijn spirituele groei. Hoewel hij bekend staat om zijn vechtlust tegen de blanken, was hij ook een gerespecteerd sjamaan/medicijnman. Zijn goed ontwikkelde psychische vermogens kwamen hem goed van pas tijdens zijn gevechten. Hij zei:

“Jij hebt om een sjamaan gevraagd… hier ben ik. Maar al mijn gaven werden mij geschonken in de Afstemming, op momenten dat ik ze nodig had om mijn volk te dienen. Niet omdat ik verlegen zat om een speeltje. Ik zal mezelf aandienen op momenten dat jij het niet verwacht.”

The Return of The Star Nations
De tweede reden waarom hij zich kenbaar maakte was vanwege de eeuwenoude profetie: ‘The Return of The Star Nations.’ De terugkeer van de sterrennaties. Sterrenmensen zoals jij en ik. Die ervoor gekozen hebben op deze tijdslijn in te springen om met onze kwaliteiten van Thuis bij te dragen aan een wereld in balans. Maar veel sterrenzaden slapen nog of zijn verdwaald of durven niet de moed te verzamelen met hun taak aan de slag te gaan, omdat de holografische manipulatie hen verlamt. Ze zijn vergeten hoe ze hun frequentie kunnen verhogen, hoe de kosmische wetten werken die hun erfgoed activeert.

Spel van de Frequenties
De derde reden heeft te maken met schrijven voor WantToKnow en het kijken in het duister door een bril van eenheid. Omdat we hier het Spel van de Frequenties spelen. Een prachtig spel als je de regels kent, een spinnenweb van manipulatie, controle en bedrog als je deze spelregels bent vergeten. Of als je blijft hangen in de negatieve kant van het spectrum, waardoor conspiracy een eindstation voor je wordt. In plaats van een station dat je passeert in jouw transformatieproces naar een nieuw, kosmisch mens. Je raakt verbitterd om wat de machtselite boven onze hoofden uitspeelt. Het verlamt je of maakt je boos.

De nieuwe wereld IS er al..!!
Door mijn verhaal met jou te delen, hoop ik als een brug te zijn. We zijn namelijk allemaal ontzettend kostbaar en we bevatten allemaal een stukje van de kosmische puzzel. We hebben allemaal onze unieke toon en we spelen allemaal een prachtig instrument in het orkest van het leven. Het gaat erom allereerst jouw eigen unieke toon te ontdekken en te horen, deze te versterken en je daarna te verbinden met de andere instrumenten in het Web. Daarom kan deze reis in de eerste instantie eenzaam en alleen lijken. Maar als je bent afgestemd hoor je de valse noten, en kun je jezelf veel sneller afstemmen op de realiteit van jouw keuze. De nieuwe wereld is namelijk een afstemming en IS er al. As we speak.


Ishna Te, de grootmoeder van de Star Nations, uit het boek ‘Visions of Wisdom’ van Judith Moore
Zijn Spirit waart nog steeds rond
Geronimo gaf zich uiteindelijk definitief over in september 1886; er was een troepenmacht van ongeveer 5000 man nodig om 36 indianen te vangen. Dat is ongelooflijk. Geronimo sleet zijn laatste jaren in Fort Still als krijgsgevangene, toen hij op 17 februari 1909 stierf aan een longontsteking. Die hij opliep toen hij een nachtlang op de grond had gelegen, nadat hij dronken van zijn paard was gevallen. Geen eervolle dood… en heiligschennis viel hem ook tijdens zijn dood ten deel. Dat maakt dat zijn Spirit nog steeds rondwaart op Aarde… en hij op zoek is naar nieuwe krijgers die bereid zijn alles te doen voor: VRIJHEID.

Geronimo van Sheppard
Het eerste teken dat hij mij gaf was in 2015. Ik was net aangekomen bij de Bed & Breakfast waar ik zou verblijven gedurende mijn Shamanic Journey met Kiesha Crowther (Little Grandmother). Ik rijd een oude Mercedes en mijn radio doet het al heel lang niet. Heel soms kan hij ineens aanspingen. Zo ook deze dag. Terwijl ik mijn auto parkeerde, sprong de radio aan en ik hoorde het liedje Geronimo van de band Sheppard. Op mijn TomTom zag ik ook 555 staan.


Ik vond het een synchronische samenkomst en het enige wat ik wist over Geronimo was dat het een oude indianenleider was. Een soort held van de indianen. Mijn interesse was direct gewekt, maar tijdens de journey zelf kwam er weinig informatie los. Alleen dit: ‘Geronimo: Grootvader. Als boodschap dat hij zich nu heeft aangediend in mijn leven als aanvulling op de 13 Grootmoeders. Zijn energie geeft mij daadkracht, strijdlust, bescherming, volharding en uithoudingsvermogen.’

Het is anderhalf jaar later (dus: februari 2017). Ik schreef in mijn dagboek:
‘Afgelopen zondag gebeurde er weer iets bijzonders, wat met Geronimo te maken had. Voor mijn boek verdiep ik mij momenteel in Geheime Genootschappen, waaronder Skull & Bones. Zelf had ik niet verwacht nog iets hiermee te gaan doen, maar ik merk duidelijk dat mijn Hogere Zelf hierop aanstuurt om parallellen te trekken met de oude mysteriescholen en geheime genootschappen. Er zitten veel overeenkomsten tussen, het een verbindt zich echter met het licht en de ander met de duisternis. 

En zijn beiden van grote invloed op ons leven nu. De mysteriescholen omdat wij mensen die verlangen naar een kosmisch bewustzijn veelal een soort inwijdingsweg dienen af te leggen. De geheime genootschappen omdat zij ons dagelijks leven ingrijpend beïnvloeden middels hun machtspelletjes. En ons manipuleren/controleren middels media, politiek, onderwijs, muziek, etc. Ze houden ons als het ware van ons innerlijke licht af.’

‘Ineens lees ik een heel stuk over hoe de schedel van Geronimo door Bonesman Prescott Bush senior uit het graf is ontvreemd, tezamen met andere spullen. En dat de schedel van Geronimo door The Bonesmen voor satanische rituelen wordt gebruikt. Ik denk direct aan het voorval met Geronimo, vlak voor mijn Shamanic Journey, en ik voel dat er een verbinding is. Wat mij vooral raakt is dat Geronimo op zijn sterfbed de namen van alle krijgers opnoemt waarmee hij tegen de blanken heeft gevochten. Deze man hield van zijn krijgers, waarmee hij vocht voor de goede zaak. Maar het bloed vergieten raakte hem ook diep in zijn hart. Het deed hem veel pijn dat hij zijn volk zoveel heeft moeten zien lijden.’



‘De volgende ochtend besluit ik te verbinden met de Grootmoeders en zeg.
‘Ik zou het fijn vinden als we het over Geronimo kunnen hebben.’ Ze zeggen:
‘De heiligschennis van Geronimo zindert door binnen talloze gelederen van de inheemse Amerikanen. Er is ongelooflijk veel verdriet en boosheid. Maar hoe verder je erbovenuit stijgt Tessa… maakt alles deel uit van een Plan. Er zijn geen slachtoffers en geen daders. De Bonesmen realiseren zich niet dat ze met de schedel van Geronimo het Paard van Troje naar binnen hebben gehaald. Het heeft natuurlijk ook een enorme impact op de wereld van het licht, die vecht voor de goede zaak, net als Geronimo destijds deed.’
Omdat ik even niet weet wat ik er verder mee moet, besluit ik in een meditatie naar de lodge van de Grootmoeders te gaan. Om nog meer te verbinden. Beeld: het is stil in de lodge. Geronimo zit tegenover mij. Symbolisch bereidt hij een Heilige Pijp. Hij neemt diepe halen en kijkt mij aan. Hij vertelt dat hij Moeder Aarde nooit heeft verlaten. Dat zijn Spirit nog rondwaart om strijders kracht te geven. Strijders die strijden in de naam van Moeder Aarde en alles wat erop leeft. Hij zegt dat het recht zal zegevieren. Hij zegt:

 

“Ze kunnen mijn schedel afnemen, maar niet mijn Geest: het zwerft vrij boven de vlaktes van Heilige Moeder Aarde. De waarheid is allemaal in steen geschreven, zoals de stenen op mijn graf. De geest van Geronimo zwerft vrij rond en raakt de harten van de herders. Sheppards (herders) zoals jij en zoals die van de gelijknamige band. Zij lieten mijn stem horen: luid en duidelijk. Nu leer ik mijn mensen hoe zij krijgers van het Licht, van de Grote Geest kunnen worden.” 

Geronimo, maakte jij je kenbaar aan mij, toen bij Kiesha..?
“Ja, maar je was nog niet in staat de ruimere betekenis ervan te doorgronden. Daarvoor zat je nog teveel in je eigen proces. Nu ontmoeten wij elkaar opnieuw en ben je er klaar voor om anders naar de Waarheid te kijken. Het leven dat ik heb geleefd, heeft mij waarlijk bevrijd. Mijn leven was mijn inwijdingsweg, en ik kreeg kracht naar kruis. Niemand kan jouw staat van zijn afbreken, behalve jijzelf. Wij vochten samen met Moeder Aarde en Great Spirit, anders hadden wij nooit tot zulke prestaties in staat geweest.
Als je op het punt staat te breken, ontdek je dat niets gebroken kan worden. En dat is de eenheid van waaruit de kracht van de Geest nog steeds doorwerkt in het energieveld. Het Noorden en het Zuiden, het Oosten en het Westen dienen krachten te bundelen. Als de cirkel weer heel is, kan de mensheid door op het pad.”

Vertel nog eens iets over Skull & Bones en dat ze jouw schedel hebben.
“In essentie is er een oorlog gaande in de hemelen. Net zoals de mens is verbonden met diverse sterrenzaden, zo speelt goed en kwaad zich op diverse lagen af. Ik werk vanuit het ongeziene voor de goede zaak, en ik ken ook de krachten van het duister… Ik ben niet bang voor het duister. Ik maak me zorgen om de mensen die niet kiezen. Die niet standvastig zijn, die rondwaren als verdwaalde schapen. In ieder van jullie woont een strijder. Deze strijder heeft water en licht nodig en liefde om tot wasdom te komen. En dient eerst de grenzen in zichzelf te beslechten en beperkingen te overstijgen om tot wasdom te komen.”




Ik heb jullie nog veel te vertellen over Geronimo en over wat ‘he wants you to know’ op WantToKnow. Voor mijn WantToKnow-verhalen zullen we samen in het ‘duister’ kijken als deel van de Ene, met als doel te zien wat er gaande is en wie wij werkelijk zijn! om zo onze energie weer terug te nemen in het Veld. Ik verwonder mij er nog steeds hoe hij contact zocht, niet alleen met mij maar kennelijk wereldwijd met nog veel meer mensen.
Dat het hem zelfs lukte een muziekband te inspireren een hit te scoren met zijn naam, zodat de strijdkreet van Geronimo in 2014 wekenlang over ‘vlaktes van Moeder Aarde’ schalde. 105 jaar na zijn dood. Als een grote voorbode hoe sterk wij als ‘Sheppards’ zijn, met ieder een belangrijke rol en dat de waarheid ons inderdaad zal bevrijden. Wat zit er nog meer in Geronimo’s Paard van Troje? Wordt vervolgd.
Liefs Cosmic Woman