vrijdag 15 juli 2022

# STOP # met geven ~ Iris MooiMens


# STOP # met geven

Ik vind je lief, dus ik geef je een mooie bloem.
Ik stel me kwetsbaar op door te geven.
Jij accepteert de bloem, maar heb je eigenlijk wel geleerd om een bloem te verzorgen?

Een bloem is mooi, maar als je een bloem niet verzorgt dan sterft die langzaam af.
Of ben je zo druk met je eigen tuin dat je een andere bloem niet ziet staan?

Ik vind je steeds leuker en ik geef je steeds meer bloemen.
En ook al krijgen ze niet altijd genoeg water, ik ben al blij met het water dat ze krijgen...
Dan blijven ze toch net in leven, ook al zijn ze dan niet op hun mooist.

Door dat beetje water geef je toch wel een beetje om mij?!
Herkenbaar?

Of het nu een liefdesrelatie is of een vriendschap, soms blijf je geven zonder zelf "gevoed" te worden.
En je bent al blij met dat beetje water wat je krijgt. Alleen zal je dan zelf steeds blijven roepen om meer en je zult ervaren dat je vraag niet beantwoord wordt. Je zult je in allerlei bochten gaan wringen om toch maar net onder die straal van water te kunnen staan. Maar door die rare sprongen ben je niet meer bezig met jezelf, maar om aandacht te krijgen van die andere persoon.

Dus STOP! (ai)

Geef je bloemen aan iemand die wel zijn/haar hele tuin kan voeden. Niet alleen zijn/haar eigen stukje, maar ook de bloemen die hij/zij krijgt.

En je hoeft zeker niet in een tuin te staan waar je wordt verwaarloosd. Je bent het waard om te bloeien en te groeien. Om te genieten van die volle straal water!