zondag 7 maart 2021

John F. Kennedy Boodschap: ‘Spaarzaam Zijn Met De Stok’7 maart 2021

John F. Kennedy Boodschap:
‘Spaarzaam Zijn Met De Stok’

Gechanneld door: Losha – 20 juni 2020

Aan alle goede mensen die ervoor gekozen hebben om op dit moment hier op Gaia te zijn…Veel geluk voor jullie allemaal!

Mijn “onderwerp” titel hierboven kan voor sommigen opzienbarend zijn – zelfs ook voor mijn berichtgever. Ik zal gewoon blijven spreken en het zal duidelijker worden waarom ik hem gebruik.

Mijn vader was in vele opzichten een groot man… hij verschafte mij ongeëvenaarde toegang tot politici op hoog niveau, beroemdheden en diverse andere cliënten van hem.

Maar hij was ook zeer hard in zijn omgang met anderen, vooral als hij iets heel graag wilde… waarvan er vele, vele van zulke omgang waren.

Om te krijgen wat hij wilde, gebruikte hij steevast een “roede” op anderen… niet op een fysieke manier, maar op een psychologische manier. Deze stok nam verschillende vormen aan… of het nu chantage, omkoping of intimidatie was.

Ik zal mijn herinneringen aan deze zaak overlaten aan de interpretatie die het beste is voor elke lezer… maar ik geef deze “voorbeelden”, om een zeer goede reden.

Toen ik President werd, heb ik mezelf gezworen dat ik nooit, maar dan ook nooit, de roede zou gebruiken tegen wie dan ook…inclusief mijn eigen kinderen.  Daarom streefde ik er bij het uitvoeren van mijn taken in het Witte Huis altijd naar het beste in anderen te erkennen en manieren te vinden om hun “beste” te gebruiken in hun hoedanigheid als mijn collega’s en medewerkers. Door dit te doen, hielp ik anderen hun licht te laten schijnen, waardoor die anderen zichzelf in een vriendelijker licht gingen zien, en meer in zichzelf gingen geloven.

Zo kan men zien dat er verschillende methoden zijn om anderen te behandelen… er zijn de manieren die mijn vader gebruikte, die tot op zekere hoogte werkten, maar de anderen met wie hij te maken had, een zeer slecht gevoel over zichzelf gaven, omdat zij niet werden behandeld met het respect dat zij zeker verdienden.

Dan is er de manier waarop ik anderen trachtte te behandelen… door te proberen het goede in ieder mens te vinden, waardoor zij vervolgens respect voor zichzelf konden vinden, waarvan ik heb geleerd dat het van het grootste belang is dat iedere gemeenschap, iedere staat, ieder land en deze wereld dat ook ontdekt… zodat we leren alle anderen te behandelen met het respect en de waardigheid die zij zo rijkelijk verdienen.

Ik denk dat u ook zult zien dat deze “formule” op zich van toepassing is, zelfs in de huidige situatie in uw wereld… waar het niveau van respect voor anderen op dit moment op een historisch dieptepunt lijkt te zijn.

Het is echter nooit te laat om de lessen te leren van onze vroegere leiders, collega’s en familieleden, want onze geschiedenis is een deel van ons. Dat wil echter niet zeggen dat onze geschiedenis niet van tijd tot tijd herzien moet worden… en nu is zo’n moment.

Toen mijn muze voor het eerst de ongebruikelijke titel voor dit bericht ontving, deed zij onmiddellijk onderzoek naar de betekenis van “spaar de roede, verwen het kind”. In haar onderzoek vond ze deze definitie, die gedeeltelijk zegt dat “…correctie laat ons zien dat we niet boven alle blaam verheven zijn en dat we verantwoording verschuldigd zijn voor onze daden”.

Dit uittreksel uit de definitie heeft betrekking op een ander aspect van de reden waarom ik die specifieke titel hierboven heb gebruikt. Als President voel ik mij nog steeds volledig “verantwoordelijk” voor mijn daden tijdens mijn ambtstermijn…en deze boodschappen die ik nu geef zijn een van de manieren waarop ik mijzelf nog steeds verantwoordelijk voel…wat voor mij van vitaal belang is.

Verantwoordelijk zijn voor onze daden, omvat ook de kwestie van “keuze”…zoals hoe we “kiezen” te reageren, of hoe we “kiezen” anderen te behandelen, of zelfs hoe we “kiezen” onszelf te behandelen…in feite komt onze behandeling van anderen bijna altijd neer op hoe we eerst onszelf behandelen, en dan anderen, als tweede.

Vandaar dat alles wat er gebeurt in onze belaagde wereld op dit moment, in de eerste plaats neerkomt op hoe we onszelf eerst behandelen, en hoe we anderen behandelen, op de tweede plaats. Ja, ik herhaalde mezelf daarnet, omdat ik vind dat het een belangrijk onderwerp is om over na te denken. Ik laat het hierbij voor dit moment.

Dus, mijn zeer, zeer lieve kinderen van Gaia…ik wil dat jullie weten dat ik nu bij jullie ben, en altijd bij jullie ben geweest…en ik zal verdere boodschappen geven van geleerde lessen, erkende mislukkingen, en van welwillende hoop voor onze zeer nabije toekomst, in de komende tijden.

Je altijd toegewijde, Jack.

 

Losha

Website

 

Vertaling: Martien