vrijdag 27 april 2018

TUSSEN HET NIET-WETEN EN HET NIEUWE ZELFBESEF ~ Mieke Vulink


 
TUSSEN HET NIET-WETEN EN HET NIEUWE ZELFBESEF

Terwijl de maan op ons schijnt, frequentiestijgingen ons uren uit de slaap houden en ons lichaam zich uitrekt om uit oeroude verkrampingen los te komen, lijken de vele vragen over de vele transformaties in de nachtelijke stilte nog harder te klinken dan overdag.


'Wat gebeurt er eigenlijk?' We worden steeds meer losgeweekt uit hoe ons leven 'zou moeten gaan', maat het valt niet allemaal meer te volgen wat er dan wél gaande is. Ons lichaam geeft de gekste signalen af, uit eeuwenlange verdichtingen waar nu eindelijk, dankzij de grote toevloed van licht en liefde, meer transparantie in kan komen. In de wereld komen er ook steeds meer excessen tevoorschijn. We sturen zo veel mogelijk licht naar alles wat nog vecht, vlucht, verkracht, ontheiligt en vernietigt. Maar de afloop ligt nog in het verborgene.

'Wie ben ik eigenlijk?' kan per uur veranderen. Het antwoord zal van moment tot moment variëren tussen 'niks', 'zoekende' en 'God zelf'. Het zal dus ook de ene keer uit je gewonde en ontkrachte oude zelf komen, en een andere keer, als een deel van jou zich uit de oude matrix bevrijd voelt, zul je juist een glimp opvangen van je hogere Zelf. Dan heb je ineens een heel ander zelfbeeld waar geen oude vertroebelingen vanuit je persoonlijkheid meer aan kleven..

'Hoe voel ik me eigenlijk?' is een tricky vraag, want als je daar steeds eerlijk antwoord op zou geven zou de halve wereld op je projecteren dat het echt niet goed met je gaat. Ook kun je er zelf mee in de knoop komen, zeker als er nog van alles van je verwacht wordt vanuit de 3D.

Gevoelige mensen en Lichtwerkers van het eerste uur zijn er goed in om aan verwachtingen te willen voldoen, om zoveel mogelijk bij te dragen aan harmonie in de wereld. Maar daarbij vergeten ze nog wel eens wat ze zelf nodig hebben. Als dat zo is, dan kan het antwoord op deze vraag 'leeggegeven' zijn.

Heb je al geleerd om jouw heilige, innerlijke reis naar je ware Zelf vaker op de eerste plek te zetten, dan kun je je ook 'okay' voelen zelfs al ga je door een oud traumastuk heen. Dan hangt jouw zelfgevoel niet meer af van het gewipwap van jouw emotionele lichaam en alle negatieve overtuigingen. Dan ben je heel liefdevol bezig om jouw oude zelf delen, die zich afgescheiden voelen, in het licht te zetten zodat ze zich daarna weer met jouw goddelijke kern verbonden kunnen voelen. Dat geeft steeds meer rust in de ziel en vrede in het hart.

'Wat wil ik eigenlijk' is DE hamvraag die velen van ons bezig houdt. Vanuit je persoonlijkheid, die zichzelf heel anders waarneemt dan hoe jouw hogere Zelf dat doet, kun je allerlei antwoorden verwachten die voortkomen uit vermoeidheid, het zat zijn, zich onthand of stuurloos voelen, het niet meer weten en zich niet toereikend voelen om mee te blijven draaien in de veeleisende 3D wereld.

Als je al een aantal jaren door grote transformatieprocessen bent heengegaan, zul je een ander toekomstbeeld bij je dragen Duizenden mensen dromen van een bloeiende praktijk en 'iets voor de wereld kunnen betekenen', van 'de beste healer ooit worden', van vele sabbaticals en heerlijk veel reizen, van nooit meer geldzorgen en overvloed alom, van een nieuwe wereld die op Liefde gebouwd wordt etc. Maar dan nog zal er in jouw persoonlijkheid een 'niet-weten' zijn hoe je dat dan moet bereiken.

De grap is dat het antwoord van 'hoe moet ik dat dan doen' in 4D en 5D helemaal niet meer uit je eigen brein kan komen, maar alleen maar uit je hart en je hogere Zelf. Zolang je nog in de beperkingen leeft te midden van de 3D wereld, zullen antwoorden je vanuit de Lichtwereld, die je als een tijdelijke tussenpersoon tussen jou en de Bron kunt zien, aangereikt worden. Zij maken de groei mogelijk naar nieuwe, in menselijke ogen grootse vormen van wonderen en genade, die van boven de sluiers komen uit het veld van ongekende mogelijkheden.

'Wat wil ik eigenlijk' kent nog een prachtig antwoord:
'Trouw zijn aan mijn Goddelijke Plan'. Maar vanuit de dagelijkse hectiek komt jouw door de wol geverfde ego even daarna weer met een heleboel lastige vragen op de proppen, zoals: 'Wat is dan mijn plan? Hoe kom ik erachter wat 'de bedoeling' is? Wat verwacht God van mij? Kan ik dat wel? Wat wil ik dan met mijn aardse contacten? Klopt mijn relatie dan nog wel? Kan ik hier dan wel blijven wonen? Hoe kom ik dan aan geld voor mijn sessies en spirituele opleidingen? Wie garandeert mij dat de Lichtwereld mij leidt?' etc.

Al deze vragen rijzen op uit een heel klein deel van wie we eigenlijk zijn. Hoe meer je je oude identificaties ontdekt en weer terug durft te leggen in hogerhand, waaronder zelfs die van de Priester, de Healer, het Medium, de Godin, de Engel, de Redder, de Arts, de Masseur etc., des te meer ruimte je schept voor de antwoorden die juist uit het veel hogere, waarachtigere deel van jouw onvoorstelbaar grotere ZELF willen komen.

Het beste antwoord op al deze vragen is misschien wel eerst: STILTE.

Naar binnen gaan, naar die grens waar jij het niet meer weet, waar je voelt dat er aan de andere kant van de drempel een heel nieuw land op je wacht. Open jezelf maar om te ontvangen, en blijf innerlijk steeds bevestigen dat jij een prachtig, uniek, goddelijk onsterfelijk wezen van Liefde, Wijsheid en Licht bent.

Het niet meer weten van jouw beperkte persoonlijkheid zal je naar de allerdiepste overgave brengen aan jouw Christus Zelf.

"Be still my soul, thy best, thy heavenly friend
Through thorny ways leads to a joyful end"

MV