woensdag 28 februari 2018

Steve Rother en de Groep Bakens van Licht, Een evenwichtsgolf (4) / januari 2018

Steve Rother en de Groep
Bakens van Licht,
Een evenwichtsgolf (4)
januari 2018

Hartsverbindingen
Door Barbara Rother
Een Nieuw Begin
Nu het nieuwe jaar goed op gang is, kunnen we ons afvragen: “Is dit de manier waarop ik wil dat dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven begint?” Als de klok middernacht slaat om het nieuwe begin voor het komende jaar te markeren, hebben velen van ons misschien dromen over wat er gaande is in ons bestaan. 2018 is een tijd waarin we anticipeerden op een einde van frustratie over de vervlogen tijden en een optimistische kijk op de komende tijd kregen. Dit is een natuurlijke manier om ons verleden en onze toekomst te bekijken. Zie het als een situatie in ons leven die niet van de ene op de andere dag kan worden gecorrigeerd. Het vordert op zijn eigen tijdlijn. Wanneer we een bacterie vangen die in griep verandert, moet die zijn gang gaan, soms duurt dat veel te lang en verstoord ons leven. De bacterie was iets dat in ons fysieke systeem was geplant. We kunnen het niet laten vertrekken voordat het tijd is. Alleen als ons lichaam uitgerust en wakker is, kunnen we doorgaan in een gezonde staat van zijn. Na een ziekte verheug ik me altijd weer over het leven terwijl ik geniet van de gezonde staat van mijn lichaam. Het is hetzelfde met elke emotionele uitdaging. Er was een situatie die in het verleden in ons emotionele mentale wezen geplant was en die een tijdje aan kon houden zodat ons emotionele welzijn het kon verwerken. Met koestering, uithoudingsvermogen en in balans blijven,transformeren we uiteindelijk elke situatie in persoonlijk groei. De meetlat van een persoon zijn niet de hobbels die je op de weg tegenkomt waardoor je terugvalt maar het is hoe je jezelf oppakt en doorgaat.
  
Laten we 2017 niet afdoen met negativiteit. Wij mensen schijnen ons steeds het slechte te herinneren en vergeten te snel de hoogtepunten van de voorbije dagen. De dieptepunten waren echt lessen om te leren en om ons te helpen ons voor te stellen waar we vanaf hier verder kunnen gaan. De gelukkige herinneringen kunnen ons laten glimlachen en ons hart verwarmen wanneer we een duwtje in de goede richting mogen voelen. Ieder van ons heeft het vermogen om ons bewustzijnsniveau te veranderen, ons eigen leven en de mensen om ons heen te veranderen en te verbeteren.
Dit is het moment om onszelf op de schouder te kloppen en te zeggen: “Goed gedaan.” Laat je twijfels los. We moeten allemaal trots zijn op onze persoonlijke reizen. Het is belangrijk om onze zegeningen te tellen. Wanneer we ons concentreren op wat we als een uniek persoon hebben gecreĆ«erd, zal dat gevoel groeien tot we eindelijk  de magnifieke wezens van licht onderkennen die we zijn. Mijn ervaringen trotseren alles wat iemand me ooit heeft verteld van wat mogelijk was. Ik leef in mijn passie met mijn werk en in mijn relatie met Steve. Ik koester mijn familie en vrienden. Soms leven we een leven dat ons eigen potentieel onderschat. Als een kind en een tiener, was ik vol twijfels over mezelf. Alleen door ervaringen en door mezelf te vertrouwen heb ik de moed gekregen om Mijn Ware Zelf te ontdekken. Elke stap die ik zelf aandurfde om mijn zelfvertrouwen te vergroten heeft me vooruit gebracht om mijn ware potentieel te ontdekken. Ik heb vele sprongen van vertrouwen gemaakt omdat ik in mezelf geloof. Mensen om je heen zullen je gaan zien zoals je jezelf ziet als je dat doet.
Dus als je vandaag teleurgesteld bent, maak morgen dan het begin van jouw nieuwe jaar en de eerste dag van de rest van je leven.
Met liefde en licht,
Barbara