zondag 28 januari 2018

2018 ~ het jaar van het doorbreken ! ~ Manuela van der Knaap




2018 ~ het jaar van het doorbreken !
"Even kort een berichtje over de energieën in de aanloop naar de totale maansverduistering van a.s. woensdag 31 januari 2018.

Mijn jaarartikel voor 2018 is in wording. Vanavond ga ik eerst een interactieve lezing geven nieuwe stijl in Brugge in België, over het eenheidsbewustzijn en 2018 en natuurlijk komt ook de maansverduistering aan bod. Ik hoop begin volgende week nog een korte tekst af te leveren over de totale Super (Maan dichtst bin de Aarde) en ook blauwe (2de volle maan deze maand) bloedmaansverduistering. Pffff


Zo, ja het is pittig op dit moment in de aanloop naar de totale maansverduistering van a.s. woensdag. In de jaarhoroscoop lopen de meeste planeten in op Pluto in het 4de huis. En dat betekent dat er confronterende situaties zullen zijn rondom familie, gezin, woning, thuis, Aarde, zonnestelsel. De situatie op de woningmarkt is aan alle kanten onhoudbaar geworden en voor vele is de armoede grens bereikt.

Door (on)macht heen
Pluto is het hemellichaam dat de wachter op de drempel is naar eenheid. Pluto zorgt voor doorbraken. De (on)macht helpt je om in diepe verbinding te komen met wat er is. Zo zet je de (on)macht om naar het IS ZOALS HET IS. En kan de Wezensessentie door je heen stromen om een nieuw pad te openen dat Wezenlijk bij je past. Het is een erg pittige opgave die we aangaan dit jaar, maar het is echt een doorgang de Matrix (dualiteit) uit. Veel sterkte

Intense druk in het lichaam
De krachtige energie van Pluto (conjunct Diamant) laat zien dat de druk enorm is om er doorheen te bewegen. Dit lichamelijke ook nadrukkelijk aanwezig en de vele voelen zich enorm beroerd. Ook het lichaam gaat mee in de eenwording en ik kan mij goed voorstellen dat deze druk koolstof omzet naar Diamant. Mijn lichaam is af toe zo opgeblazen, dat je mij zou kunnen rollen en dat doet natuurlijk zeer. Door meditatie met mijn mineralen vrienden (kristallen) en mijn nieuwe aardingslaken wordt de druk en pijn verlicht.

Innerlijke tweelingziel
De maansverduistering vraagt om authentieke verbindingen, het herstel van autonomie in relaties. We bewegen de dualiteit uit, als we de afhankelijkheid naar verbindingen buiten ons kunnen loslaten. Dus niet die tweelingziel buiten je, maar je eigen innerlijke mannelijkheid en vrouwelijkheid brengen de eenwording en de doorgang de dualiteit en Matrix uit. Dit is het terug claimen van de heilige ruimte van het hart.

Ik ga hier dieper op in tijdens de lezing in Brugge met de uitleg over de grotere beweging van waar ons universum nu doorheen gaat. Want de beweging is zeer omvattend van wat er nu bezig is. Misschien wordt de lezing gefilmd, dat weet ik nog niet en anders schrijf ik het in een artikel. Heb het goed en weet dat dit alles een doel heeft om ons innerlijk te bevrijden."

©Manuela van der Knaap