Live Kryon
Channeling:
Kryon in Egypte.
8
4/22
april 2019/Lee Carroll
Geplaatst:
10 juni 2019
Vertaald
uit het Engels vanaf de audio door Henk Steur
De
Sfinx
Wij zitten weer met een groep voor een symbool dat
wereldwijd bekend is. Herkenbaar en mysterieus. Wij zijn in Egypte en zitten
aan de basis van de Sfinx. Wat ik jullie nu weer wil vertellen gaat heel anders
zijn dan waar de geschiedenis het op dit punt in de tijd over eens is. Zijn
jullie je ervan bewust dat de het waarheidsgehalte van de geschiedenis
verandert door ontdekkingen? Daarom is de geschiedenis niet altijd accuraat. Geschiedenis
is het beste dat wij als mensen kunnen doen….het beste dat jullie kunnen doen,
om een puzzel samen te stellen die gebaseerd is op wat jullie denken te weten
over wat er is gebeurd. Als jullie nu naar de Sfinx staren zullen jullie zeggen
dat die een deel uitmaakt van Egypte….en daar lijkt het ook op. Niet alleen
dat, hij ligt vlak naast de piramiden. Daarom hebben degenen die de piramiden
bouwden de Sfinx ook gebouwd….zegt de mens. De vorige keer dat wij hier waren,
lieve mensen, hebben wij jullie verteld dat dit niet het geval is. Er zijn vele
aanwijzingen die aangeven dat dit niet zo is. Jullie kunnen ook naar gezond
verstand kijken.
De eerste is deze: toen de Koningen, de Farao’s en hun
families dingen bouwden deden zij dit samen uit dezelfde grondstoffen en zij
omringden zichzelf met herdenkingsattributen en
graftomben. Later vonden jullie nog ondergrondse graftomben, maar, lieve
mensen, de Sfinx is geen graftombe. Wat denken jullie dat de Sfinx dan wel is?
Om te beginnen wil ik dat jullie naar het niveau kijken waarop hij zich
bevindt. Hij ligt veel dieper dan de piramiden vlak eromheen. De Egyptenaren
besloten dus niet om voor de piramiden te gaan graven, maar wel voor deze
Sfinx. Ik zal jullie vertellen waarom en dit gaat regelrecht in tegen alles dat
jullie hierover ooit is verteld en zelfs later verteld wordt als men feitelijk
de leeftijd van de grond kan bepalen. Ook dat gaat er komen! Jullie willen
weten wat hij is? Zet je schrap! De Sfinx is een archeologische vondst die de
Egyptenaren hebben gedaan. Hebben jullie dat? Jullie hebben opgraafplaatsen
gezien waar men dingen vond en uitgegraven heeft die daar waren achtergelaten
zodat jullie hen konden vinden.
Dit was een vondst van de Egyptenaren!!!
Zij begonnen hem uit te graven en toen zij dit deden
vonden zij het prachtig wat zij zagen want de Sfinx heeft voor hen een
feitelijke betekenis en zij realiseerden zich dat hoewel hij veel ouder was dan
zij, hier magische dingen waren. De magie ervan was dat zij hun eigen
geschiedenis konden zien….verder dan zij zelf ooit hadden gedacht. Hij leek op
de dingen die zij wilden, maar niet precies genoeg, en dat is de volgende: Zet
je maar weer eens schrap! Ik wil dat jullie eens goed naar het hoofd van de
Sfinx kijken. Als de Sfinx inderdaad vele duizenden jaren was begraven, en
opgegraven en begraven en opgegraven….dienen jullie je te realiseren dat er een
zekere erosie heeft plaatsgevonden. Dit doen jullie ook, en de erosie is
behoorlijk; maar hij is oud. Kijk eens goed naar het hoofd. Het hoofd is meer
beschadigd dan de rest omdat het hoofd ook nog lang boven het zand heeft uitgestoken
en had daardoor dus meer erosie, maar toch heeft het minder erosie!!!
Het is het verkeerde hoofd! Het is typisch, en zelfs
duidelijk voor een Egyptoloog om te zien om de beelden en de hoofden daarvan,
want wat zouden jullie doen als er weer een veroveraar kwam….jullie zouden de
kostbare hoofden van de voorgaande dynastie verbergen en vervangen door andere.
Jullie zien dit in heel Egypte. Kijk maar eens goed, want dit hoofd hoort toe
aan een Farao! En hij heeft de verkeerde leeftijd! Maar men besloot voor
zichzelf om deze prachtige archeologische opgraving te houden met het hoofd van
een Farao erop….en dat is wat er van de Sfinx is geworden.
Wanneer zal dit algemeen bekend zijn? Het antwoord is:
alleen als er technologie is die verschillen in eeuwen kan zien in de grond,
het slijk der aarde. Er zijn een paar aanwijzingen die nog ontdekt moeten
worden.
Het optillen en verplaatsen van stenen is een kunst voor
de Egyptenaren, en als zij willen dat zij er op een bepaalde manier uitzien en
intact zijn, verplaatsten zij hen op een bepaalde manier zodat er geen kuilen
en blutsen in kwamen, maar, lieve mensen, om verticaal steen op steen te kunnen
krijgen…..groeven zij kuilen….en zoals veel hedendaagse constructies een laag
cement ertussen hebben zullen jullie hiervan niets vinden, maar zullen jullie
wel bewijzen vinden van holtes van het hoofd naar het lichaam – met niets
daarin – want wat zij als cement hebben gebruikt is inmiddels geërodeerd omdat
zij geen rotssteen gebruikten. Verwacht deze ontdekking dus….dat er holtes zijn
in het hoofd die geen enkele reden lijken te hebben….behalve als jullie naar
een boodschap van Kryon luisteren!
Verrast het jullie dat de Egyptenaren hun eigen
archeologische vondsten hadden? Verrast het jullie dat de Egyptenaren hun eigen
musea hadden? Egyptologen komen samen na weer een geweldige vondst en niemand
van hen lijkt op het idee te komen dat die niet aan hen toebehoorde. Zij hadden
musea! Zien jullie hoe verwarrend dit kan zijn? Want in de lineariteit
schrijven historici geen dingen toe aan beschavingen die er eerder waren - niet de beschavingen bestuderen die er eerder
waren – en alle opgravingen zien als die van henzelf.
Dit is er zo een! Het is een prachtige vondst, lieve
mensen, en als jullie opstaan wil ik dat jullie nog ergens anders naar kijken.
Deze Sfinx was gebouwd, ontworpen en neergezet door mensen die hem in volledige
kleuren weergaven. In volle kleuren!!! Dit was prachtig! Hebben jullie gemerkt
dat de omgeving veel lijkt op een waterbassin, een tobbe? Er was inderdaad
water rondom de Sfinx toen hij werd gebouwd, om de redenen die jullie denken.
Wat een vondst was dit….maar het behoorde niet tot de Farao’s. Ik wil dat
jullie ok nog iets anders zien dat speculatie is geweest. Hebben jullie gezien
dat zelfs het hoofd van de farao is vervaagd? De neus is weg en dit betekent
dat er een andere veroveraar kwam en zelfs het nieuwe hoofd van de Farao
beschadigde, net als vele andere dingen. Jullie zullen dit in heel Egypte zien,
lieve mensen, omdat het beschadigen van gezichten de essentie ervan weghaalt
want men geloofde dat als iets compleet was, zelfs een standbeeld een essentie
had, een herinnering van/aan de ziel, en dus door het wegnemen van de neus of
het bekrassen van het gezicht, de essentie weggenomen werd. Je kon er dan zelf
een gezicht opzetten of het gewoon laten voor wat het was. Dit was de manier
waarop de overwinnaars zich voelden en dus zullen jullie vele gebroken neuzen
zien. Er zullen mensen zijn die naar deze boodschap luisteren en denken: “Hoe
eigenaardig….hoe gek moet deze new-age channelaar wel zijn.” Er zal een tijd
komen waarin alles wat ik jullie zojuist heb verteld in de boeken zal staan
zodat jullie dit kunnen lezen en de kinderen zullen weten wat ik zojuist heb
gezegd. Jullie weten op dit punt in de tijd niet wat jullie niet weten maar
waar de geschiedenis bepaalde dingen niet zal corrigeren zal de technologie dit
wel doen. Dit zal zich in vele van jullie levens voordoen.
Ten slotte dit: De grote Edgar Cayce sprak over de kamer
onder de Sfinx en door de hele metafysische geschiedenis van de Sfinx komt dit
altijd weer terug….een veronderstelling, een idee, een traditie, dat hier meer
is dan het oog kan zien….dat er deuren gevonden moeten worden en kamers. Lieve
mensen, hier is naar gezocht en gezocht en gezocht. De wetenschappers, de
archeologen die hier zochten zijn niet gek. Zij hebben overal gezocht. Jullie
zitten hier. Zien jullie de opening? Nee? Zij ook niet! Wat zou dit kunnen
zijn? Ik zal het nogmaals zeggen. In deze channeling waarin informatie wordt
gegeven van de ene bron naar de andere wordt er zoveel gedaan via metaforen. De
kwatrijnen van Nostradamus….allemaal metaforen! De geschriften die jullie de
Heilige Bijbel noemen….zo vaak zijn de verzen daarin metaforisch en niet
feitelijk! Het idee van deze kamer was een metafoor. Wat hebben jullie normaal
gesproken in een kamer? Wat vinden jullie daar? Als jullie daar al schatten
hebben zullen dat boeken zijn. De metafoor van de kamer onder de Sfinx is dus:
Kennis! Er is hier een mysterie. Er zijn hier dingen de ontdekt moeten
worden….niet fysiek onder de Sfinx op de manier waarop hij dit zei, maar
metaforisch gezien is er nog steeds mysterie. De mysterie gaat misschien over
een beschaving die begreep dat het bewustzijn energie is. Misschien chantten
zij toen zij dit bouwden, misschien waren er liederen rondom dit gebouw,
misschien weerklinkt het geluid zelf binnenin de Sfinx. Wat denken jullie?
(Kryon lacht) Begrijpen jullie wat ik zeg?
BEWUSTZIJN IS
ENERGIE! Wat als die in de rots zelf zit? Er zijn hier veel dingen om te zien,
te waarderen en te vieren.
Ga hier vandaan met een glimlach en zeg: “Ik weet vandaag
een beetje meer over jou, Sfinx.”
En zo is het.
Kryon